Trots att flexibelt arbete är vanligt idag saknas fortfarande kunskap hos företagen om hur man organiserar upp detta arbetssätt för att anställda ska må bra och för att man ska behålla eller öka kunskapsdelningen, kreativiteten och produktiviteten. Detta leder ofta till frustration bland både medarbetare och chefer. Känslan av att inte riktigt få till det gnager…
Så, om du sitter där på söndagskvällen och funderar över om det är lönt att ta sig till kontoret i morgon, är du inte ensam. Kan du ens vara säker på att någon av dina kollegor kommer att vara där? Eller, du tänker kanske att någon kommer vara där men att de förmodligen ändå bara kommer sitta i möten hela dagen? Vid närmare eftertanke, vad är det du får ut av att vara på kontoret egentligen?
Välkommen till en inspirerade timme där du får tips kring hur du och dina kollegor kan hitta era former för hur ni ska samarbeta och skapa värde. Helt enkelt, hur ni kan ta första steget mot att fylla ert kontor med innehåll som gynnar just er, er verksamhet och dem ni är till för.
Elin är utbildad beteendevetare från Lunds universitet med magisterexamen i vuxnas lärande i arbetslivet. Hon har lång erfarenhet av att facilitera och stötta ledningsgrupper, ledare och team och över 15 års erfarenhet av förändringsledning och verksamhetsutveckling samt HR. Hon har bland annat arbetet med IKEA, Öresundskraft, VA SYD, Skurups Sparbank, Ikano bank, Resurs samt ett flertal kommuner.